سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

89/9/8
10:11 ع

راویان حماسه - شهید سید عباس فدایی

متولد 1344/9/9  ///   شهیدِ 1363/7/27 - میمک

شب عرفه بود. شب شهادت مسلم بن عقیل علیه السلام. سفیر ولایت. و ما عازم خانه ای که در او پرورش یافته بود جوانی از همان سلسله. نسل فداییان ولایت. شهید سید عباس فدایی. ساعت 18:25 با رفقا به خانه شهید وارد شدیم. پدر شهید، حاج آقا رضا فدایی - راویان حماسهحاج آقا رضا فدایی، با چشمانی که احساس می کردی هرگز از روز شهادت پسرش تا به حال خشک نشده است و لبخندی که انگار معجونی از شیربنی شوق دیدار جوانانی علاقمند به راه شهدا و تلخی فراق جوان برومندش بود به استقبال ما آمد. وارد اتاق شدیم. دوستان وسایل فیلمبرداری را آماده کردند. نیم ساعت طول کشید تا مصاحبه شروع شود. آقای جندقیان که خداوند سبحان او را عافیت بخشد مصاحبه کننده گروه بود. موضوعاتی که در مصاحبه از زبان پدر بزرگوار شهید مطرح شد به این ترتیب است:

1-  خاطراتی از دوران کودکی شهید 2- فعالیت های انقلابی شهید 3- خصوصیات اخلاقی ایشان 4- خاطره ای از اولین اعزام سید عباس به جبهه 5- همرزمان شهید 6- اشتغال ایشان در تعطیلات تابستانی 7- اعزام شهید در تاسوعای حسینی 8- تمایل شهید به ازدواج و ... 9- چگونه خبر شهادت سید عباس را به پدر دادند؟ 10- حالات شهید در آخرین اعزام 11- پدر شهید چه توقعی از جامعه و مسئولین دارند؟

ساعت 19:45 بود که مصاحبه با پدر شهید خاتمه پیدا کرد و لوح یادبودی به ایشان اعطا شد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برادر شهید فداییبعد از اینکه یک ربع ساعت استراحت کرده و همزمان پذیرایی خوبی از ما شد، رأس ساعت 20:00 با برادر شهید، سید حسین فدایی مشغول مصاحبه شدیم. فهرست موضوعاتی که ایشان مطرح فرمودند از این قرار است:

1- خاطراتی که دیگران از سید عباس نقل می کنند 2- ماجرای ممانعت جهاد از اعزام شدن سید حسین به مناطق جنگی 3- علاقه خاصی که مادر مرحومه شهید به سید عباس داشتند 4- الگو بودن شهید فدایی برای سایرین 5- اشاره ای به آخرین جمله وصیت نامه شهید مبنی بر پشتیبانی از ولایت فقیه 6- حالات مادر شهید در روزی که سید عباس به شهادت رسید. 7- دیدن رویای صادقه از شهید 8- تشییع جنازه شهید.

 24 آبان ماه 1389



ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ