سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

89/9/8
10:14 ع

شهید حسن خدمتی - راویان حماسه

 متولد 1338/3/1   ///   شهیدِ 1362/12/4  -  مجنون (عملیات خیبر)

عید بزرگ قربان بود و ما قصد داشتیم به خانه شهید حسن خدمتی، این قربانی درگاه حق تعالی برویم.

9:25 صبح روز عید،‌ بعد از نماز،‌به همراه دوستان به خانه شهید خدمتی رفتیم. حوالی ساعت 10 بود که عباس آقای جندقیان مصاحبه را شروع کردند. موضوعاتی که در مصاحبه پدر شهید حسن خدمتی مطرح شد خدمت شما ارائه می شود:پدر شهید خدمتی - راویان حماسه

1-     شغل پدر شهید از ابتدا تا کنون 2- دوران تولد و کودکی شهید 3- تحصیلات شهید 4- ورزش کردن حسن 5- خصوصیات اخلاقی او 6- فعالیت های اجتماعی مذهبی شهید7- اخلاق ایشان در خانواده 8- رفقا و دوستان حسن 9- سرگرمی های کودکی و نوجوانی 10- اعزام به جبهه 11- علت حضور در میادین نبرد 12- اعلام خبر شهادت به پدر شهید و حالت او در این مصیبت

مصاحبه با پدر شهید خدمتی در ساعت 10:45 پایان گرفت و لوح یادبودی از طرف مرکز مستند سازی به ایشان تقدیم شد.

عموی شهید خدمتی - راویان حماسهدر قسمت بعدی مصاحبه، عموی شهید، آقای حاج ماشاالله خدمتی پشت دوربین قرار گرفتند. ایشان فرمایشات خود را با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز نموده و سپس با این موضوعات ادامه دادند:

1-     دوران تحصیل شهید خدمتی 2- خصوصیات اخلاقی ایشان 3- کمک های شهید به حاج ماشاالله در سفری که ایشان به اصفهان داشته اند 4- ماجرای اعزام به جبهه 5- بیان علت حضور در جبهه از طرف شهید به عموی خود.

در پایان حاج ماشاالله خدمتی اشعاری از باباافضل کاشانی را با آوازی خوش خواندند.

در قسمت سوم مصاحبه، مادر والامقام شهید حسن خدمتی افتخار حضور داده و با فرمایشات خود ما را ممنون خود ساختند. فهرست بیانات ایشان عبارت است از:

1-     صحبت کردن شهید خدمتی با مادر برای توجیه و قانع نمودن او جهت رضایت به اعزام حسن به جبهه 2- حضور شهید در راهپیمایی ها 3- خصوصیات اخلاقی شهید 4- اعلام خبر شهادت حسن به مادر ایشان و حضور مادر در کنار جنازه شهید در کاشان 5- رویای صادقه ای که مادر از حسن دیده است.

بالآخره در ساعت 11:55 مصاحبه پایان گرفت و به علت نبود فرصت کافی، مصاحبه با برادر شهید (ابوالفضل خدمتی) موکول به حضور ایشان در استدیو ضبط خاطرات شهدا شد.

 



ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ